Pressemeddelelse:

Toftlund Golf Club har holdt sin årlige Generalforsamling den 8. december 2016 på Brundtland Golf Center, med et rigtig godt fremmøde, der var 130 medlemmer der mødte op.

Toftlund golf Club er privilegeret ved at have nogle engagerede medlemmer, der er meget interesserede i klubbens drift, og parate til at tage et medansvar for at skabe udvikling i Toftlund Golf Club. Efter vedtægterne var Leif Christiansen – Flemming Andersen – Karen Nørgaard og Bonde Århus på Valg, alle modtog genvalg, generalforsamlingen gav opbakning til at de alle fortsatte i bestyrelsen. Som Suppleanter til bestyrelsen blev Emil Friis og Torben Andreasen Valgt. Som ny revisor og revisor suppleant blev Bent Thomsen og Elin Juhl valgt.

Der er gennem 2016 arbejdet målrettet med at afprøve nye måder for at skaffe flere medlemmer, blandt andet gennem et gratis tilbud om at lære og spille Golf. Bestyrelsen satte et mål som var, at vi gerne ville starte 50 nye golfspillere op, resultatet blev at 64 nye tog imod tilbuddet. Der blev oprettet et mentorkorps til at tage sig af de nye, for at give dem en ekstra god modtagelse i Golf klubben, Der er ligeledes oprettet en golflinje i samarbejde med Toftlund Skole. 10 elever har taget imod tilbuddet om at lære at spille golf hvor forløbet slutter med at eleverne får golf kørerkortet og dermed blive godkend som golfspillere. Ecco touren var også forbi Toftlund i 2016 og blev afviklet i rigtig flot forårsvejr. Her havde Kasper Sørensen der er træner i Toftlund Golf klub valgt at vise sig frem med en flot 6 plads. Det blev desværre den sidste officielle opgave for Borgmester Laurids Rudebek der døde få dage efter. Det har været et travlt år i golf Klubben både på banen og uden for banen, på banen med at arrangerer matcher, og turneringen, klubberne i klubben har trukket et stort læs for at give alle en go oplevelse ved at spille golf, og sidst men ikke mindst for at styrke de sociale relationer, så alle føler sig velkomne i klubben. Det sociale er en meget vigtig del af golf sporten. Uden for banen er der nu forhandlet en ny lejekontrakt af golfbanen på plads med bane ejer, en kontrakt som er forbedret på flere områder, og giver Golfklubben medindflydelse så vi sammen med greenkeeper staben kan levere en høj standard på golf bane gennem hele sæsonen, Der er i øjeblikket mange rygter omkring Golf centeret i Toftlund, jeg tror at vi alle mærker den betydning Golfcenteret med restaurant - hotel og golfbane har for Toftlund. Vi kan godt være meget stolte af de flotte faciliteter, der er placeret midt i Toftlund, det er der ikke mange byer der kan vise frem. I Golf Klubben er vi selvfølgelig også berørt af den uro der er i øjeblikket, og ser frem til at der hurtigst muligt bliver normale tilstande igen, men det er vigtigt at sige at golfklubben ikke er en del af uoverensstemmelserne. Golfklubben har forhandlet en rigtig go kontrakt på plads med bane ejeren, og glæder os rigtig meget til en ny sæson, hvor vi kan leve op til golf klubbens formål som er.

At give alle medlemmer gode oplevelser på og udenfor golfbanen. Det sociale er mindst lige så vigtigt som selve golfspillet. Klubben har en solidt fundament i stærke udvalg, der er med til at sikre, at medlemmerne hele tiden er opdateret om nye tiltag og aktiviteter. Alle er velkomne og der findes altid plads til flere, der kunne tænke sig at gå i krig med golfspillet. Golf er nemlig for alle og man kan spille med familie, venner eller kollegaer på tværs af aldersgrænser.

Mvh. Leif Christiansen Formand Toftlund Golf Club